fredag 8 juni 2007

Hans Appelqvist

Jag var och lyssnade på den egensinniga Hans Appelkvist på Reginateatern i Uppsala för inte så länge sen. En helt otrolig konsert där man slukades upp av hans videoprojektioner och fina musik.
Han lyckas med konststycket att förena någon slags pop med ljudkonst och elektronica. För mig odefinierbar musik, vilket ska ses som en styrka.
På konserten fick vi följa den pelikanhuvade Naima som ni kan se i videon nedan.
Det är en skam att jag inte har köpt hans senaste skiva Safantin och mörker som släpptes på bolaget Häpna i april. Men den står högst upp på min inköpslista. Tills dess så njuter jag av den helt fantastiska videon med låten Tänk att himlens alla stjärnor som ni kan se här.

Naimamelodin

Add to My Profile | More Videos

Tänk att himlens alla stjärnor

Add to My Profile | More Videos

Inga kommentarer: