torsdag 8 januari 2009

Gaza blöder

Hur många gånger jag har tänkt att "nu måste jag lägga politiken på hyllan ett tag och satsa all min tid åt musiken" vet jag inte. Men varje gång har det hänt nått skit (rent ut sagt) i världen som har stört mitt fokus. Jag har aldrig lyckats hålla mig helt borta från politiken, fast jag har försökt att göra det väldigt medvetet för att få tid med musiken. Men det har aldrig gått speciellt lång tid.

Den här bloggen har inte direkt varit mitt forum för att ventilera mina politiska idéer, trots att det kanske har hintats ibland. Men nu kan jag inte hjälpa det. Det som händer i Gaza är så fruktansvärt att jag inte kan sätta ord på det. Israel bombar skolor, moskér och allt som kommer i deras väg. Och så har de mage att skulle på att Hamas gömmer sig bland civila! Vart ska de annars vara?! De är demokratiskt valda och har därmed hand om alla samhällsfunktioner. Sen är Gaza så otroligt trångt så folk bor överallt. Är du någonstans i Gaza så är du nära civila. Sen uppmanar Israel folk att fly för att de ska bomba i deras område. Men vart ska de fly har de tänkt?!, inte får dom någon hjälp från Egypten i alla fall. Det är en sak som är säker. De är helt instängda så de kan bara be till gud att det inte faller en bomb på deras hus i natt.
Och det värsta är att de som skulle kunna stoppa det här vansinnet, USA och EU, inte gör ett dugg! Någon svag uppmaning till vapenvila är bara rent larv. När det är krig ställer man krav, man ber inte folk vara snälla. Hade de varit snälla hade de inte bomba från början!

Postar den här videon med Michael Heart, någon som jag inte känner till sen tidigare, men alla som sprider budskapet gör en stor insatts.




När det gäller min egen situation så får jag nog inse att världen kommer att vara så här galen ett tag till. Först när det blir fred kan jag ägna mig åt musik på heltid. Under tiden så kommer jag att demonstrera och jobba för fred men också använda min musik för att främja samma arbete. Mer om det senare. Nu är det demonstration på lördag som gäller.

Inga kommentarer: