måndag 10 september 2007

Björk och Radiohead planerar skivsläpp

Även fast Björk redan har släppt en skiva i år så planerar hon redan att ge ut en skiva till. På hennes hemsida står det att hon har spelat in med sitt nuvarande liveband som ska bli ett nytt album. I teorin låter det som om det skulle kunna bli riktigt bra.
Jag blev faktiskt lite besviken på hennes senaste skiva Volta. Men det kanske var för att jag hade så otroligt höga förväntningar efter Medúlla som jag inte kunde sluta lyssna på när den kom. Även soundtracket till hennes mans Drawing Restraint 9 tyckte jag var fantastisk. Så när hon kommer med en skiva som "bara" är en väldigt bra popskiva så blev jag besviken. Men man måste ändå ge henne att det är en väldigt bra skiva även fast jag inte tycker att den håller måttet med Medúlla.

Radiohead har tydligen också färdigt material till en ny skiva skiver DN. Låter intressant. Det har ju varit tyst sedan Hail To The Theif som var en riktigt bra skiva. Trotts att dom gått till baka till det mer raka rockigare soundet än det mer experimentella som gjorde att jag fastnade för bandet (jo, så sent började jag lyssna på dom). Men under tiden har ju Tom Yorke fått ut skivan The Eraser som också snurrade en hel del i min skivspelare när den kom ut.

Inga kommentarer: